Ung restaurant

Opplev en drømmedag på et hotell eller i en restaurant med fokus på kunnskap og opplevelser!

Ung restaurant består av

5 ungdomsskoler med 6 elever fra hver av disse skolene og 5 bedrifter/hoteller.

Drømmedag

Bedriftene som er med organiserer en drømmedag for 10. klassingene som er med. Her får elevene prøve ut hvordan det er å drive restaurant med god støtte fra bedriftene.

Vi ønsker i samarbeid med bransjen å vise kommende elevene hvilke muligheter som finnes når de velger en utdanning innen restaurant og matfag.

3-retters

Elever og mat - Klikk for stort bildeElever og mat Storhamar vgs Det skal lages en 3 retters meny med fokus på råvarer fra Innlandet. Rettene skal tilberedes og serveres til inviterte gjester - og det kåres et vinnerlag "Ung Restaurant 2022" på Scandic Hamar på slutten av dagen.

Vi gleder oss til å ta imot ivrige elever og gi dem et innblikk i en spennende bransje.