Vant Creaza-konkurransen

1HOC hadde planer om å lære seg Creaza, det lønte seg!

Creaza

Er et program som gir elevene rom for kreativitet når det skal jobbes med oppgaver og faglig innhold.

Motiverende læremetode

Lærer Anne Siri Fjelldal tenkte at konkurransen var en motiverende måte å lære bruk av programmet på. Elevene var enige og de brukte noen skoletimer på å jobbe i gruppe, bli kjent med mulighetene i programvaren og utvikle en film i tråd med konkurransen.

God uttelling for bruk av programmet

Klassen hadde også helhetlig helse på planen innenfor programfagene, fikk dermed jobbet med mange kompetansefelt på en gang. En film produsert av klassen ble sendt inn til konkurransen. Denne ble plukket ut som vinner blant de innsendte filmene fra videregående skoler i Norge.

Læreren fikk en koselig telefon om at elevene har vunnet en klassefest med pizza, is og brus. Elevene i 1 HOC lader opp til feiringen med å utvide bruken av Creaza som verktøy i sine fag.

Klikk for stort bilde go