Dysleksivennlig skole

Vi har oppnådd målet om å bli dysleksivennlig skole

Markering

24. januar var elever og ansatte samlet for å markere at skolen nå er godkjent som dysleksivennlig skole. Vigdis Knutsdatter Olsen og Tor Olav Olsen fra Dysleksi Norge, avd. Hamar meddelte at Storhamar videregående skole har alt som skal til for å oppnå godkjenningen.

Kriterier for godkjenning

10 kriterier for å bli dysleksivennlig skole

Storhamar vgs fyller disse kriteriene og er nå godkjent dysleksivennlig skole.

Samarbeid

Vi jobber for å tilrettelegge slik at alle våre elever får den opplæringen de har krav på.  Holdningsarbeid er også svært viktig. Vi er opptatt av å samarbeide godt i vårt profesjonsfellesskap og sammen med de ulike ressursene i laget rundt skolen, for at våre elever skal ha den beste læringsutviklingen. Nøkkelen er individuell tilpassing og tilrettelegging samt god tilgang til ulike digitale verktøy og hjelpemidler, for at elevene skal kunne utnytte sitt fulle potensiale.

Dysleksi Norge

Dysleksi Norge er en organisasjon for alle med lese- og skrivevansker, matematikkvansker og språkvansker.
Dysleksi Norge startet prosjekt «dysleksivennlig skole» i 2005 og har siden den gang godkjent en rekke skoler som dysleksivennlige.

Rektor og to representanter fra Dysleksi Norge avd. Hamar står ved roll-up fra Dysleksi Norge - Klikk for stort bildeRektor og to representanter fra Dysleksi Norge avd. Hamar står ved roll-up fra Dysleksi Norge Storhamar vgs